Πειράματα Φυσικής

Μπορείτε να βρείτε τα πειράματα Φυσικής επιλέγοντας από τις ετικέτες, στα δεξιά της κεντρικής σελίδας, την ετικέτα "φυσική" (οι ετικέτες εμφανίζονται αλφαβητικά, ενώ θα πρέπει να επιλέξετε περισσότερες ετικέτες).

Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε διδακτικά τα βίντεο που παρουσιάζουμε εδώ;

Γενικά μιλώντας, προτείνονται τα εξής:

Προβάλλετε το βίντεο που επιλέξατε και ζητήστε από τα παιδιά είτε να προβλέψουν την έκβαση του πειράματος είτε την εκ των υστέρων ερμηνεία του. (Υπενθυμίζεται ότι ένα πείραμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αρχή ενός μαθήματος ως αφόρμηση, για να προκαλέσει το ενδιαφέρον των παιδιών, κατά τη διάρκεια του μαθήματος για την εισαγωγή μία έννοιας μέσω μιας προβληματικής κατάστασης που θα καταστήσει αναγκαία την έννοια, ή στο τέλος του μαθήματος για να αξιολογήσετε τη διδασκαλία σας.)

Ζητήστε από τα παιδιά να επαναλάβουν στο σπίτι τα πειράματα, με τη βοήθεια και επίβλεψη κάποιου γονέα για μερικά από αυτά, και να καταγράψουν με φωτογραφίες ή δικά τους βίντεο τις προσπάθειές τους. Μπορείτε, στην τελευταία περίπτωση, να ζητήσετε να διερευνήσουν επεκτάσεις των πειραμάτων και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε επόμενο μάθημα.

Ενδεικτικά, για να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω, ακολουθούν μερικές προτάσεις.

Φυσική Α΄ Γυμνασίου

Πυκνότητα: το κακοποιημένο αλουμινόχαρτο

1.     Δείχνουμε το βίντεο μέχρι το 1:30

a.     Μπορείτε να εξηγήσετε τη στρωμάτωση των υγρών;

b.     Τι θα συνέβαινε αν τοποθετούσαμε τα υγρά με διαφορετική σειρά; Γιατί;

c.     Τι θα συμβεί αν τοποθετήσουμε ένα μπαλάκι από αλουμινόχαρτο πάνω στο οινόπνευμα;

2.     Δείχνουμε το βίντεο μέχρι το 1:45

a.     Γιατί το αλουμινόχαρτο επιπλέει στο οινόπνευμα;

b.     Θα μπορούσες να κάνεις κάτι ώστε το αλουμινόχαρτο να βυθιζόταν στο λαδί; Στο νερό;

3.     Δείχνουμε το υπόλοιπο βίντεο

a.     Γιατί τσαλακώνοντας πιο πολύ το αλουμινόχαρτο αυτό βυθίζεται όλο και περισσότερο μέσα στα υγρά;

4.     Εισαγωγή της έννοιας πυκνότητα από τον/την εκπαιδευτικό

5.     Εκ των υστέρων ερμηνεία όλης της διαδικασίας

6.     Εργασία για το σπίτι

a.     Προσπάθησε να τοποθετήσεις τα τρία υγρά του πειράματος με διαφορετική σειρά και κατάγραψε τις παρατηρήσεις σου. Βγάλε φωτογραφίες με το κινητό σου τις διάφορες καταστάσεις που προκύπτουν.

b.     Επιχείρησε να επαναλάβεις τα βήματα του πειράματος όπως παρουσιάζεται στο βίντεο. Κατέγραψε με φωτογραφίες ή βίντεο το πείραμά σου περιγράφοντας κατά τη γνώμη σου με όρους Φυσικής ό,τι παρατηρείς.

 

Φυσική Β΄ Γυμνασίου

Ατμοσφαιρική πίεση: ένα μπουκάλι στο ποτήρι μου 

1.     Δείχνουμε το βίντεο μέχρι το 0:20

a.     Τι θα συμβεί αναποδογυρίζοντας και τοποθετώντας το μπουκάλι μέσα στο ποτήρι; Γιατί;

2.     Δείχνουμε το βίντεο μέχρι το 0:24

a.     Το νερό σταμάτησε να βγαίνει από το μπουκάλι. Γιατί;

b.     Αν σηκώσουμε το στόμιο του μπουκαλιού λίγα εκατοστόμετρα πιο ψηλά, έξω από το νερό του ποτηριού, τι θα γίνει; Γιατί;

3.     Δείχνουμε το βίντεο μέχρι το 0:37

a.     Τι παρατηρείτε να συμβαίνει; (μπαίνει αέρας στο μπουκάλι υπό μορφή φυσαλίδων).

b.     Γιατί δεν χύνεται το νερό; Ποιος το συγκρατεί;

c.     Άραγε πόσο ψηλό θα μπορούσε να είναι το μπουκάλι ώστε το νερό να εξακολουθεί να μην χύνεται;

4.     Δείχνουμε το υπόλοιπο βίντεο

a.     Μπορείτε να απαντήσετε στο ερώτημα που θέτει ο κύριος Παναγιώτης;

5.     Εισαγωγή της έννοιας ατμοσφαιρική πίεση (ενδεχομένως και παρουσίαση κι άλλων βίντεο)

6.     Εκ των υστέρων ερμηνεία του πειράματος

7.     Εργασία για το σπίτι

a.     Επιχείρησε να επαναλάβεις τα βήματα του πειράματος όπως παρουσιάζεται στο βίντεο. Κατέγραψε με φωτογραφίες ή βίντεο το πείραμά σου περιγράφοντας κατά τη γνώμη σου με όρους Φυσικής ό,τι παρατηρείς.


Σχόλια